Rasai Ketenangan...

Thursday 11 July 2013

Jujur

Assalamualaikum wbt.,

Sesungguhnya dalam sebuah silaturrahim khasnya persahabatan memang sangat indah jika kena caranya..
Apa yang sangat diharapkan ialah kejujuran.. 
senang jee.. jujur.. bila saya tanya sesuatu jawablah dengan jujur.. saya taknak dengar ayat "aku taknak nanti kau sakit hati"... saya memang tak suka.. sebab ape?? sebabnyaa akhir nanti saya akan tau jugak.. dan hati saya bukan setakat sakit tapi macam ditikam-tikam.. nak ke tengok saya rasa macam tu?? ooo nak eh? ok baiklah.. saya terima.. tapi kalau buat macam tu pada keluarga kita macam mana? apa perasaan mereka..??
bila saya tanya dan kamu menipu... kamu jawab lainn... padahal hati memang menanti jawapan pasti dan sedar jawapan kamu tu tak benar... dan setelah beberapa lamaanyaaa baru kamu terus terang.. saat itu pula hati bagaikan mahu meletup.. berdarah... itu lagi menyakitkan.. saya benarbenar tak perlukan jawapan bohong..  kamu pun mesti tak suka kann.. jadi jagajaga dalam kejujuran itu...

Jujurlah saudaraku.. jujurlah pada diri ini.. jujurlah pada sesiapa saja..

"Berkatalah benar walau ianya pahit"




indahnya ciptaan Ilahi.. =)

No comments:

Post a Comment