Rasai Ketenangan...

Wednesday 26 June 2013

Luahan 1 - Dia Cinta Pertama

Assalamualaikum wbt,

Salam cinta. Salam kasih. Salam sayang. Salam rindu.. =D 
Cinta Kasih Sayang Rindu bertaut.. akrab sekali.. payah untuk dipisahkan..
Hebatnya perasaan yang ALLAH ciptakan bagi tiap manusia ni.. tidak keterlaluan jika aku katakan bohong pada mereka yang mengatakan mereka tak punya perasaan.. ego? tidak punya perasaan bukan 'ego'.. tapi paling tepat 'Sombong'. =)

Aku taknak cerita pasal ego sombong tak punya perasaan.. tapi aku nak luahkan apa aku rasa sekarang...

Saat aku ditimpa berbagai masalah.. dugaan.. cabaran.. ujian... Dia sentiasa ada dengan aku... bukan saja saat aku bermasalah tapi saat aku gembira pun Dia sentiasa ada.. Aku bangga ada Dia disisi.. 

Saat cintaku ditolak manusia.. syaitan mula menghasutku.. aku bagai orang hilang arah.. macam nak meroyan.. persoalan demi persoalan di benak mindaku... tapi aku tak tahu kenapa air mataku sangat sangat kering.. padahal hatiku bagai dihiris menjadi cebisan-cebisan halus.. jantung aku berdegup sangat laju hingga aku rasakan seperti bom yang menunggu masa mahu meletop!! tidur tak nyenyak langsung! makan tak lalu.!! sampaikan perut memaksa aku muntahkan angin.. sakit! sakit! sakit sangat! hanya Dia yang tahu betapa sakitnya aku saat itu.. aku dah tak tahu berat badanku berapa sekarang.. mak abahku risau tengok aku yang makin melidi... mereka marah dan paksa aku untuk makan makan dan makan.. makanan kegemaran aku, makan pedas... tapiiii masuk mulut, telan! OUT terus!! panas kepala! jadi agak fobia tengok makanan warna merah atau kuning..

Dan saatku kecewa itu... Dia datang... menguatkan aku dengan janji-janjiNya yang tertulis dalam surat cinta Al-Quran... Alhamdulillah... Hati terdetik bangun dari katil terus menuju ke bilik air... pulas pili air...mandi.. tadah tangan ke arah curahan air.. dengan lafaz Bismillah aku kaupkan ke wajahku... Subhanallah... terasa tenang sangat... keluar bilik air terus persiapkan diri dengan kain putih suci dan AllahuAkbar! mula sesi bertemu dengan Dia.. MasyaALLAH... hebatnyaaaa Dia... Dia beri aku ketenangan.. dan saat itu aku rasa macam dunia ni aku yang punya.. rasa macam tinggal di taman lapang yang penuh dengan bunga-bunga cantik, rumput menghijau, burung berkicauan sana sini, angin sepoi-sepoi bahasa.. aku bahagia... sangat bahagiaa...

Sekarang aku rasa rindu.. rindu untuk membelai dan membaca surat cintaNya.. rasanya hampir seminggu lebih aku tak sentuh.. Astaghfirullahal'azim... hati merintih.. rindu sangat pada ayat-ayat cintaNya.. seronoknya dapat membaca ayat cinta Dia.. berbunga-bunga hati ni.. cintaku padaNya makin kuat.. insyaALLAH.. yang pasti aku tau Dia sangat cintakan aku.. dan Dia tak pernah reject aku..sebab tu Dia saja duga aku dengan macam-macam.. Dia nak tengok sama ada Dia sentiasa ada dalam hati aku atau tak.. =) tapi aku selalu sangat sia-siakan Dia.. dan lebihkan manusia yang tak boleh beri apa-apa pulangan padaku tanpa izinNya.. Ampunkan aku ya ALLAH.. sesungguhnya aku hamba berdosa.. 

Aku percaya Dia berikan apa yang aku perlu.. bukan apa yang aku mahu...
Aku percaya Dia akan berikan seseorang yang sempurna di mataku...
Aku percaya Dia hadirkan aku sahabat-sahabat yang sangat kasih padaNya..
Aku percaya Dia telah merancang yang terbaik buat diriku..
Aku percaya Dia lah segala-galanya untukku...
Dia lah tujuan hidupku di dunia ini..
Aku hanya perlu setia dan curah seluruh cintaku padaNya..
Andai Dia menjemputku ke alam seterusnya sebelum aku merasai cinta manusia, aku terima.. aku redha..
Kerna Dia lah satu-satunya cintaku yang pertama dan selama-lamanyaa... insyaALLAH..

Dia lah ALLAH Yang Satu!!!
Laailaahaillallah~~ Tiada Tuhan Yang Berhak Disembah Melainkan ALLAH..




indahnya ciptaan Ilahi... =)

2 comments:

  1. bestnye! alhamdulillah.. :')

    ReplyDelete
    Replies
    1. =) alhamdulillah... real life tak pernah menipu perasaan..

      Delete