Rasai Ketenangan...

Saturday 8 June 2013

Le Chateau de Puah

Assalamualaikum wbt...

Hai hai hai semuanyaaaaa.... =D rase mcm lame jugak tak post.. post la satu entry.. hehehe... emmm mesti ade tertanye2.. ape bende la tajuk kat atas nih... kunun mcam gaya2 eropah gtu... haaa... "Le Chateau de Puah" tu sebenarnyaa nama sebuah restoran kat KL... nmpak macam menarik sangat je kan name tempat tu... hehehe pada pendapat saya memang menarik laaa... nama dia yg unik tu membuatkan saya tertanya2 best sgt ke restoran ni... hmmm... nak tau best ke tak best, meh saya post gamba2 makanan & dekorasi kat restoran ni skit yeeee... hihihi

Signboard di simpang masuk restoran

Menu =) Harga standard..

Dekorasi di dinding ruang makan... ni kat bahagian meja jepun... ruang makan ade macam2 jenis.. nak duduk bersila ade.. nak duduk atas kerusi ade.. ikot citarasa masing2 laaa.. ade jugak tempat yg ber'aircond'..

nampak tak ade meja jepun kt situ?? ni bahagian tengah restoran.. tepi2 bahagian ni ada la skit hiasan2 pokok2...

bagi siapa yg nak makan atas kerusi mcm biasa, ada jugak disediakan.. santai jugaakk... =)
Fettucini Carbonara - ni tak pasti harganya berapa... huh.. sedap.. tp lame2 makan muak.. carbonara bukan taste saya.. =)
 
ni tokwan yg order... Nasi Putih - RM1.20 + Telur Dadar - RM1.80

Fish & Chips - RM16 << menu saya.. ok la.. not bad.. sy suka =)

Mee Bakso - RM6.50 << menu kakak.. not bad.. sedap jugaa...

Sup Campur - RM6.50 << ni pun ok laaa... nice...

Fried Chicken Chop - RM15.50 << rase ok.. tp saiz agak kecik..

Nasi Goreng Cina - RM6.50 << awesome!

Beef Lasagna - RM14.50 << saya suka!! lidah SAYA yg rase ok...

Lamb Chop - RM17.50 << menu abang ipar.. ok laa pd sy.. pd abg ipar.. dia kata sedap..

Grilled Chicken Chop - RM15.50 << ermmm... sy kurang gemar...

Small Fruit Plate - RM10.50 << sekadar pencuci mulut.. =)
 
secara keseluruhannya... best jugak la restoran nih.. ruang makan mmg saya sangat2 suka.. lain daripada yg lain... makanan not bad... ada yg memang sedaappp... ade yg ok laa... ada yg kurang memenuhi citarasa... lidah lain2 kan... ada setengah maybe kata sedapp... ade setengah kata biasa2.. ada setengah kata xsedap... terpulang... pada citarasa lidah saya, saya suka makanan kat restoran nih...  harga saya tulis tu ikot dalam buku menu dia tauu....kalau korang pegi, tiba2 harga lain... hmmm mgkin ada silap sy tersalah taip or mmg dorang dah ubah harga.. heheheh...

ohhh.. lupa nak crita pasal air minuman... emmm.. pada saya ok jee... just nice....takde terlebih ummph sgt.. takde terkurang sangat.. hehehhe...harga air minuman standard dari RM2.00 sampai RM6.50.... ok la kann tuuu??? ke tak ok?? maaf... hihi

FYI, stakat dua kali saya datang makan kat restoran nii... saya & keluarga dibelanja orang... abang ipar belanja... heheheh...

kalau rase nak pegi restoran ni.. ni alamatnyaa..:

Le Chateau de Puah
Lot 985, Jalan Puah 3rd Mile, Off Jalan Gombak
53000 Kuala Lumpur, Malaysia
 
Open daily : 5:00 pm - 2:00 am
 
OK... Saya dengan ni menyarankan anda anda semua yg baca entry ni pegi ke restoran Le Chateau de Puah nii... try dulu hebat ke tak tmpat nii.. hehe.. apa salahnyee.. skali skala... hehehehe
 
**maaf jika kurang menarik & kurang info...stakat ni je yg mampu diceritakannn :) ** 
 
p/s::: gamba2 ni lepas sy pegi sbanyak 2kali ke restoran nii... hihihi...

##kempunan nak pegi Restoran Spring Potato kat Sri Gombak pulakk... insyaALLAH satu hari nanti =)##

 
indahnya ciptaan Ilahi... =)

No comments:

Post a Comment