Rasai Ketenangan...

Friday 19 February 2016

Sabarlah...

Assalamualaikum wbt.,

Kadangkala aku rasa nak putus harapan.
Tapi aku kuatkan juga teruskan berjalan.
Aku nampak orang lain bahagia.
Aku nak macam mereka.
Sudahnya aku lupa kebahagiaan yang sedia ada.
Ya, ada yang mungkin berkeinginan kebahagiaan aku miliki.
Tapi kebahagiaan itu aku tidak rasainya.
Sehingga aku kehilangannnya.
Oh, lupa diri juga aku ya.
Mula hatiku rasa syukur tak terhingga.
Alhamdulillah atas segala nikmatMu.
Tetap juga aku mahukan nikmat yang lagi satu.
Nikmat yang mereka semua ada tetapi tidak padaku.
Kerna ada sesetengahnya melihat itu kekurangan aku.
Pada mereka aku tidak bersungguh mendapatkan itu.
Aku jadi malu.
Aku buntu.
Sampaikan aku merasakan diri aku mengganggu.
Oh Tuhan, apa lagi harusku lakukan?
Ujian yang Kau Beri sangat menduga imanku.
Sungguh.
Aku perlu bertabah.
Tambah sabar.
Sabar. Sabar. Sabar.
Tuhan, aku percaya pada setiap janjiMu.
Aku sangat percaya.
Aku menunggu dengan penuh pengharapan.
Aku perbaiki mana yang kurang.
Aku cuba tambah ketaqwaan.
Oh Tuhan, ampunkan dosaku andai itu menjadi hijab hadirnya nikmat itu.
Ampuni aku.
Ampuni aku.
Ampuni aku wahai Tuhan Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani.
Kau Maha Mengetahu apa yang terbaik buatku.
Kau Maha Mengetahu bila masa terbaik untukku miliki setiap nikmatMu.
Aku PERCAYA.


indahnya ciptaan Ilahi.. =)

No comments:

Post a Comment